2025. szeptember 23., kedd

Triumph Tiger 1200 GT Explorer 2025 tapasztalatok 3000 km után


Mondtam, hogy jelentkezem majd a benyomásaimmal, tapasztalataimmal, ha kicsit többet használtam a Tigert, most van benne kb. 3300 km. 
Sokatokat a BMW-vel való összehasonlítás érdekel, így azzal vetem össze itt-ott. 

Az alább leírt dolgok az én tapasztalataim, nem vagyok profi motoros, a saját benyomásaimat osztom meg itt. Lehet mások, máshogy éreznék egy esetleges próbavezetés után!


Kényelem: most voltam egy 3 napos horvát túrán, így hosszabb távon is használtam és azt kell mondanom, hogy nagyon kényelmes az ülése. A BMW is nagyon komfortos volt, nem hittem, hogy van jobb, de ez egy kicsivel még jobb, legalábbis nekem. Magasabb ülök, a lábam kevésbé ér le, de azért teletalppal, mindezt a magasabb ülésbeállításnál. A térdszögem jobb, kényelmesebb. Utassal még nem mentem, arról egyelőre nem tudok nyilatkozni.

Szélvédelem: a gyári plexi egyik motoron sem volt jó, mindkettőre vettem utángyártottat. A BMW-n egy Vstream volt, szuper szélvédelemmel, a Tigerre egy Givit vettem. Ha a BMW-n leengedtem az alsó állásba, akkor nagyon zavaró volt a turbulencia, így mindig a felső állásban használtam. Elég jól cserélődött a levegő a plexi mögött, nyáron is egész elviselhető volt. A Tigeren a legalsó állásban a legkomfortosabb motorozni, nagyon jól szellőzik és nincs turbulencia. Legfelső állásban a sisakra kevesebb levegő jut, de a karomra több. Autópályán is szuper a dolog, de több bogarat enged a sisakra, a karjaimra, turbulencia viszont nincs. 


Telefonos applikáció: a Triumph app-ja kb. semmire sem jó! Útvonalat nem rögzít automatikusan, csak manualban. A rögzített útvonalból szinte semmilyen adatot nem lehet kinyerni. A BMW-nél a max és min hőmérséklet, dőlésszög, G-erők, ABS használat, stb. megnézhető volt, akár a rögzítés közben is. Mondjuk 10-ből 2-szer vagy nem indult el automatikusan vagy meg sem találta a telefont bluetooth-on keresztül. Szidtam is sokszor, hogy mennyire rossz, aztán meg itt van a Triumph app-ja és az még rosszabb!

Vezetés közbeni telefonálás: a BMW-n sokszor nem működött nekem, a Tigeren már többször használtam, gyorsan és egyből csatlakozik a telefon, hibátlanul működik, telefonálás nagyon könnyű. Bár nem vagyok híve a motorozás közbeni telefonálásnak, de amikor készenlétes vagyok akkor muszáj. Update: A legutóbbi túrán többször sem akart összecsatlakozni a telefonom a motorral. Most töröltem a kapcsolatot, újrapárosítottam és egyelőre jól működik, de az első 2900 km-en is hibátlanul működött. Meglátjuk!


Futómű: a BMW futóműve etalonnak számít, fékezéskor nem bólint a motor, kanyarban könnyebb kezelni, de azért kicsit steril. A Triumph-on furcsa volt az elején, hogy előre terheléskor bólint, de az első pár alkalom után már fel sem tűnt. Vissza kellett szokni, mert a BMW futóművén kívül minden más motor így viselkedik. A BMW-n Road módban is kicsit kemény a felfüggesztés, a Triumph-on kicsit komfortosabb, ezeket könnyen lehet állítani amúgy. 

Gumi: a gyárilag szerelt Metzeler Tourance Next 2 gumi az első tengelyen nagyon hangos, 55-60km/h körül zakatol, búg. Ezen kívül remekül tapad, száraz úton legalábbis biztos. Az egyik legkevésbé tetsző dolog a motoron az a hátsógumi mérete, a szélessége. Miért tesznek egy 150 lóerős motorra 150-es hátsó gumit? A 650-es, 67 lóerős V-Stromomon volt ekkora. Biztos megvan az oka, amiért a gyártó így döntött, csak nem nagyon értem. Aki tudja, írja meg! Hátulról olyan furcsán néz ki vele a motor. Elől ott a nagy, 30 literes tank, hátul meg nagyon karcsú az egész motor. Megnéztem a szalonban a Tiger 800-ason, ami 115 lóerő, még azon is 180-as gumi van.

Központi kijelző: szerettem a BMW-n hogy nagyon jól lehetett konfigurálni, hogy a képernyő felső sorában milyen adatokat írjon ki, egy gomb nyomkodásával lehetett ezek között váltogatni nagyon egyszerűen. A Tigernél mindent menüből kell előkeresni, azon a nagy kijelzőn pedig lehetne több adatot is kiírni egyszerre, lehetne egy átfogó képernyő is. Mondjuk lassan már odanézés nélkül is megtalálom a dolgokat a joystickkal, de még szokni kell. A fényereje szuper, a menü gyors. 

Kipufogó: hát az Akrához képest, ami a BMW-n volt nem sok hangja van, de nem is illik összehasonlítani. Amúgy azt hittem, hogy jobban fog hiányozni a sportkipufogó hangja, de egyelőre elvagyok a gyárival is. Ha odahúzom neki, akkor megjön a hangja. 


Motor: a 150 lóerő bőven elég mindenre. Máshol adja le az erőt, mint a BMW, kicsit máshogy kell vezetni, de persze könnyen hozzá lehet szokni. Nagyon tetszik a karaktere, nem fogy el az ereje sehol. A blokk hangja szolidabb, nem rezonál annyira, nem csörög úgy mint a boxer. Jól eltalálták ezt a sor3-at. Bántó rezonanciát nem tapasztalok.

Gyorsváltó: nagyon simák a váltások, olyan mintha egy mikrokapcsolót pöckölgetnék a lábammal, sokkal kifinomultabb mint a GS-é, főleg egyesből-kettesbe váltáskor. Fel-le tökéletes!

Fék: hibátlan, remekül harap, jól adagolható, de nem is várunk mást egy ilyen szintű Brembo-tól.

A külső: nekem nagyon tetszik a formája, szerintem élőben jobban néz ki, mint a képeken. A hátsó kerék méretét leszámítva hibátlan a motor. 3 szín közül lehetett választani: fehér, fekete és bordó. A GS-em is fekete volt, ismét nem szerettem volna ugyanazt a színt. A bordó nem az én színem, élőben sem tetszik annyira. A Kawasakim fehér volt, azt nagyon szerettem. A Triumph gyöngyház fehér színe is szuper, főleg napsütésben. Nem bántam meg, hogy ezt a színt választottam. 


Fogyasztás: kicsit talán többet eszik, mint a GS. Nem sokkal, pár decivel. De autópályán kb ugyanannyit eszik, ugyanannál a tempónál.

Vezetési élmény: most a horvát 8-as úton tudtam igazán kipróbálni a motor tudását, idehaza kevés kanyargós szakaszon mentem vele korábban, így itt kezdtük meg a mélyrehatóbb összeszokást. A tengerpartra vezető úton Károlyváros után is vannak szép számban kanyarok, utcai módban itt a futómű nagyot bólintott fékezéskor és elég nagy volt a felállítóképesség kanyarban. A GS-en nem volt ilyen, annak a futómű felépítés miatt kanyarban is lehetett első féket használni és a motor stabil maradt, a Tiger kevésbé. A GS-s motorféke is erősebb, így sokszor azzal oldottam meg a dolgokat, nem kellett a fékre nyúlnom. Mondjuk kanyarban ha kicsivel nagyobb volt a tempó, akkor elég volt elcsukni vagy visszaengedni a gázt és visszalassult a megfelelő sebességre. A Tigeren vissza kellett szokjak arra, hogy kanyarban hátsó fékkel szűkítsem az ívet, teljesen elszoktam már tőle. Meg is lepődtem, hogy mennyire másan viselkedik. Később áttettem sport módba, a futómű sokkal feszesebb lett, stabilabb a kanyarokban, fékezéskor sokkal kisebbet bólint. De egy feszített tempós kanyargászásra ez az ideális. A 8-as úton egész jól sikerült a nap végére az összecsiszolódás. Nagyon élvezeteset kanyarogtunk. A gyorsváltó egy álom, hibátlanul teszi a dolgát, a motor ereje bőven elég, keveset kell váltani, mert jól ki lehet pörgetni a motort, nagy tartományban él. 

Összegzés: elégedett vagyok a motorral, hozza az elvárásaimat. Vannak kisebb zavaró dolgok, de tökéletes motor nincs. Nem bántam meg a cserét! Hogy jobb motor e mint a GS? Bizonyos szempontból igen, más szempontból meg nem, de inkább jobb. Ezek egyéni igények. Van akinek az egyik fontosabb, másnak meg a másik. Annyi biztos, hogy nagyon élvezem amikor mehetek vele és ez a lényeg, többet is használom mint a GS-t. Ez lehet kicsit az újdonság varázsa is, nem tudom! Mindkettő egy remek motor, az biztos! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése